maandag 2 oktober 2017

Hands Up! Korres VS Estelle & Thild handcreams



Je handen hebben het er maar druk mee, swipen, typen, vastpakken, loslaten, insmeren... Wel eens stilgestaan bij alle hand-elingen (okee ik kwam even in de verleiding om daar een woordgrapje mee te maken maar ik heb een onrustige nacht met dreumes gehad dus dan zijn flauwe grapjes maken een direct gevolg... Ik zal me inhouden...) die je handen op een dag verrichten?

De omschakeling van de zomer naar herfst heeft direct invloed op mijn huid, ik moet mijn verzorgingsritueel meteen aanpassen en ook mijn handen zijn merkbaar droger en ruwer en er ontstaan zelfs al kleine kloofjes op mijn vingertoppen (au!).



Tijd dus om weer serieus aan de slag te gaan met een fijne handcrème, ik ben nogal een veeleisend type en ook handcrèmes ontkomen niet aan mijn flinke eisenpakket. Ik wil een handcrème die rijk is qua voeding en hydratatie maar het liefst niet vettig aan blijft voelen, het liefst zo natuurlijk mogelijk van oorsprong en als de bestanddelen van biologische teelt zijn ben ik helemaal blij. Onnodige bestanddelen vermijd ik liever en oja, graag ook nog een fijne geur alstublieft.

Merken waarbij ik mij heel erg prettig voel zijn Weleda en Dr. Hauschka, maar ook Korres heeft hele fijne producten zonder onnodige toevoegingen en het Zweedse Estelle & Thild is een recente ontdekking waar ik erg blij mee ben. De handcrème van Dr. Hauschka en Weleda heb ik al eens uitgebreid getest en nu heb ik de Spring Rose blonde handcream van Estelle & Thild en de Hydraterende handcrème met biologische Amandelolie en Calendula van Korres aan een uitgebreide test onderworpen.



De Estelle & Thild handcrème is verkrijgbaar in 3 signature scents en de Spring Rose blonde is daar een van. De luchtige lotion bevat shea butter, aloë vera en kokos olie voor een flinke dosis voeding en verzorging. Deze lotion trekt lekker snel in maar heeft wel merkbaar effect op een droge trekkerige huid en laat een heerlijk delicaat bloemenparfum achter.

Dit is mijn eerste kennismaking met Estelle & Thild maar ik denk dat ik binnen niet al te lange tijd veel andere producten ga shoppen want ze hebben ook een fijne handzeep en een royaal assortiment aan baby verzorging. Logisch ook als je bedenkt dat de oprichtster het merk is gestart omdat ze voor haar baby verzorgingsproducten wou zonder onnodige rommel erin.


Korres is een voor mij bekend merk, Korres komt uit Griekenland waar een apotheker zijn kennis van planten gebruikte om een natuurlijke lijn van cosmetica te ontwikkelen. Ook Korres is een zuiver merk zonder onnodige vulmiddelen, fijn is dat ze daar ook heel open over zijn zodat je geen diploma scheikunde nodig hebt om te zien wat er wel en niet in de producten zit. 

De handcrème met amandelolie en calendula heeft vooral een kalmerende werking wat vooral bij ernstige droogte met gevoeligheid als gevolg heel erg fijn is. De amandelolie, provitamine B5, shea butter en calendula verbeteren de elasticiteit van de huid, voeden en herstellen waardoor je handen direct minder pijnlijk aanvoelen en de weerstand van je huid keer na keer ietsje verbetert. De handcrème heeft een lekkere frisse maar tikje zoete geur, erg lekker!


Meestal heb ik wel een duidelijke voorkeur voor een product als ik ze vergelijk maar ik vind deze handcrèmes kwalitatief heel erg aan elkaar gewaagd. De grote verschillen zitten vooral in de textuur, geur en de afkomst. De Estelle & Thild heeft een ecocert certificering en Korres niet, maar Korres maakt ook gebruik van enkele Bio bestanddelen.

Maar het belangrijkste is dat beide producten doen wat ze moeten doen, mijn droge handen weer enigzins aaibaar maken en korte metten maken met het droge trekkerige gevoel. Met handcrèmes als deze komen mijn handen de herfst en winter wel door. Nu alleen nog zorgen dat ik niet vergeet te smeren dus de ene tube staat op het nachtkastje en de ander zit in de handtas. 

Korres is in België verkrijgbaar bij de apotheek en in Nederland bij Mooi parfumerie en Cosmania

Estelle & Thild shop je in België bij Planet Parfum en in Nederland bij Skins Cosmetics