woensdag 8 november 2017

Pure Altitude Extreme huidhulpjes


En toen was het ineens heel erg koud s'morgens.... Gelukkig ging gistermiddag de zon flink schijnen (hier althans) want ik vond het echt behoorlijk fris. Gelukkig had ik de voetenzak van de kleine diva al in haar wandelwagen geïnstalleerd en kon ze lekker warm ingepakt mee wandelen onder het herfstzonnetje. Nu heb ik het vrij snel warm dus een dikke jas is voor mij nog too much (kinderwagen duwen met één hand en een enthousiaste jonge hond in de andere = een ongebruikelijke maar pittige workout) maar mijn huid pak ik wel al goed in want anders is mijn huid al overgevoelig en prikkelbaar voor de winter begonnen is en dat vind ik geen goed vooruitzicht.
Laatst deelde ik al één van mijn geheimen voor een huid die de herfst en winter aankan (het vernieuwde Clarins Double serum) en vandaag wil ik nog twee trouwe bondgenoten aan je voorstellen van een heel mooi huidverzorgingsmerk. Pure Altitude heeft als signature werkstof namelijk extracten uit de Edelweiss, dit plantje groeit op de meest kille bergtoppen en weet daar te overleven, deze kracht geeft het plantje ook door aan de huid die zeker in de koude maanden wel wat extra bescherming en weerstand kan gebruiken.


De extreme lijn van Pure Altitude bestaat uit vier producten die je huid zelfs in extreme omstandigheden beschermen en in topconditie houden. De afgelopen jaren werden de producten regelmatig in een nieuw jasje gestoken en de laatste keer had Charlie Adam de eer om de verpakkingen van de Extreme producten te voorzien van leuke illustraties. Uiteindelijk draait het allemaal om de inhoud van de verpakking maar het resultaat van deze samenwerking was wel heel erg leuk.


Maar de inhoud dus, de Baume des Montagnes is een echte SOS balsem die smelt op je vingertoppen en zich makkelijk over de huid laat verdelen maar daar wel goed blijft zitten. De balsem met essentiële oliën van lavendel, koriander, munt, salie, geranium en petitgrain vermindert jeuk, irritatie en verkoelt de huid.  een olie uit frambozenzaadjes kalmeert de huid direct. Shea butter herstelt de huid en olie uit frambozenpitjes is een krachtige antioxidant.

Deze balsem is ideaal om een geïrriteerde, droge, schrale of gebarsten huid te kalmeren en herstellen. De balsem heeft een kruidige geur en werkt ontzettend goed. Misschien niet zo voor de hand liggend maar deze balsem is ook erg fijn als je verkouden bent en een geïrriteerde neus hebt van het vele snuiten. Door de kruidige geur krijg je meteen meer lucht lijkt wel. Elk voordeel heeft zijn nadeel, helaas is wordt deze balsem afgeraden als je zwanger bent, borstvoeding geeft of jonger bent dan 7 jaar, dit door de in dit product gebruikte essentiële oliën.


Door naar mijn lieveling van Pure Altitude, de Secret des Alpes is hands down de beste handcrème die ik ken. Velletjes, kloven op de vingertoppen en een pijnlijke droge huid (ja mijn handen zien echt af in de winter) voelen al na de eerste keer aanbrengen iets minder vervelend en na een paar dagen goed smeren zijn de klachten zo goed als verdwenen. Fijn is dat deze handcrème geen siliconen of parabenen bevat maar wel krachtige natuurlijke bestanddelen zoals Edelweiss, olie uit frambozenpitjes, voedende hazelnootolie, verzachtende arnica en hydraterende en weerstandsverhogende echinacea.

Deze crème is rijk van textuur maar laat geen vettig laagje achter waardoor je na het aanbrengen meteen weer verder kan met wat je aan het doen was. Jammer is dat er nog geen XL verpakking van dit product is want het blikje is vrij snel leeg waardoor het in verhouding met andere luxe handcrèmes wel iets kostbaarder is in gebruik maar ja, de werking is wel heel erg goed dus dat heb ik er wel voor over. Toch zou een flinke tube of pot heel erg welkom zijn.


Deze twee producten van Pure Altitude bevallen mij enorm goed, ik denk er serieus over om nog een paar andere items te gaan proberen. Elk seizoen vraagt om een aangepaste huidverzorging en de producten op basis van de tere maar krachtige edelweiss zijn ideaal voor de koude maanden. 

Een milde reiniging is de basis voor een gezonde huid en deze 'Lait des Alpes' reinigt, verzacht en hydrateert. Een uitgedroogde vochtarme huid krijgt weer nieuwe energie dankzij een unieke mix van voedende en hydraterende bestanddelen uit het Sérum Hydra Antartica. En als die huid dan lekker schoon is en voorzien van een shotje hydratatie dan is een verzorgende en beschermende crème die huid soepel houdt en beschermt de laatste stap in de verzorging voor de koude maanden. Als extra stap in de verzorging lijkt de Extreme Gourmandise des Alpes lipbalm mij erg fijn om droge, gebarsten lippen te voorkomen.


Voor meer info over dit bijzondere salonmerk uit de Alpen check je de Pure Altitude website.

Shoppen kan online of bij een van de verkooppunten.