dinsdag 3 april 2018

Sally Hansen review


Mijn grote liefde voor nagellak ligt toch wel bij Essie, OPI, Alessandro en Kure Bazaar maar als ik een leuk kleurtje of een interessant verzorgingsproduct zie dan wil ik dat toch graag uitproberen. Sally Hansen is een merk dat niet vaak voorkomt in mijn collectie nagellak en dat is op zich wel vreemd want de lakjes die ik heb zijn stuk voor stuk heel erg mooi van kleur en fijn van samenstelling.

Er is alleen geen chemistry tussen ons, maar de nieuwe lentekleuren waren wel erg aantrekkelijk dus besloot ik weer een poging wagen met een mooie nagellak, een nieuwe top coat en een olie voor de nagelriemen. De nieuwste kleurtjes zijn de vintage groene Moss definitely, de koraalroze One in a melon en de nudekleurige Know the Espa-Drille.


Tijd voor een testje dus, de conditie van mijn nagels is de laatste tijd erg wisselend, ofwel zijn ze lang en sterk ofwel brokkelen ze af tot er niets meer van over is. Nu besteed ik de laatste tijd ook niet heel erg veel tijd aan de verzorging van mijn nagels dus ik hoop dat Sally Hansen mij toch wel een beetje kan helpen.


De basis van een geslaagde manicure en gezonde nagels is niet een nagelverharder maar gezonde nagelriemen en die krijg je mooi soepel en gezond met behulp van een olie. Er zijn veel verschillende soorten verzorging voor de nagelriemen verkrijgbaar als je even zoekt, van romige butters tot flesjes met vloeibare olie. De Cuticle rehab van Sally Hansen is een olie die een wat vastere vorm heeft en verpakt zit in een handige tube met kwastje zodat je overal even vlug je nagelriemen kan vertroetelen.

Het is een klusje van niks, even aanbrengen op de nagelriemen, lichtjes inmasseren en klaar! De olie laat geen vettig laagje achter dus je kan direct weer verder. Al na een paar dagen merk ik dat mijn nagelriemen niet meer stug aanvoelen maar mooi soepel zijn en na een week of twee zie ik echt dat mijn nagels flexibeler zijn waardoor ze dus minder snel afbreken. De voedende olie bevat onder andere vitamine E, olie uit avocado en zonnebloem en extracten van jasmijn en roos die de huid kalmeren.


Door naar de nagellak en top coat, de Complete Salon manicure lakjes van Sally Hansen zijn inderdaad een complete manicure behandeling in één flesje. De formule werkt als base coat, stimuleert de groei van de nagel, keratine maakt je nagel sterker en de hoogglans finish is chip- proof zodat je geen eigenlijk extra top coat nodig hebt. De lak belooft tot wel 10 dagen houdbaarheid.

Ik ben natuurlijk een eigenwijsje dus ik wou er wel graag een top coat bij om te zien of het verschil maakt. De nieuwe Color Therapy top coat is verrijkt met argan olie en voorkomt het vervagen van de kleur en zorgt voor een lange houdbaarheid van je manicure.


Sally Hansen maakt geen loze beloftes, de Complete Salon Manicure is goed, heel erg goed zelfs, de lak werkt prettig, zeker in combinatie met het fijne penseeltje. Twee laagjes zijn voldoende voor een mooi dekkend resultaat en wauw, wat droogt deze lak snel! Misschien dat dat het enige minpuntje is want omdat de lak heel snel droogt moet je wel eventjes opschieten met lakken en niet te lang wachten met het uitstrijken van de lak over het nageloppervlak. Maar daar kan ik prima mee leven want die snelle droogtijd is een dikke bonus.

Zonder de extra top coat had ik 5 dagen een chip-free resultaat, wel waren er wat kleine barstjes zichtbaar maar pas na 5 dagen kwamen er echt stukjes lak los van de nagel. Voor mijn doen is dat een hele goede score, een normale lak houdt het momenteel 1 à 2 dagen vol op mijn nagels dus ik ben hier erg blij mee. Met het extra laagje top coat heb ik 2 dagen langer plezier van de kleur dus het loont toch wel om die ook aan te brengen.

Ik denk dat ik mijn collectie Sally Hansen lakjes op korte termijn ga uitbreiden want ik word heel erg blij van deze producten. Ik heb niet heel erg veel gelegenheid om mijn nagels te lakken en dan nog moet het altijd even snel snel, deze lak droogt heel vlot en blijft in verhouding ook nog eens erg lang zitten.


Hieronder zie je nog even de drie stappen van deze manicure, het eerste laagje oogde wat streperig maar na het tweede laagje is de kleur perfect dekkend en eigenlijk al heel mooi glanzend. Voor het complete plaatje bracht ik toch een laagje top coat aan voor net dat beetje extra glans en duurzaamheid van de manicure.

Sally Hansen is onder andere verkrijgbaar bij parfumeriezaken zoals Douglas en Ici Paris XL en drogisterij zoals Etos en Kruidvat maar je shopt het merk ook bij Wehkamp, wel handig kan je meteen een nagellakje bij je nieuwe outfit bestellen, dat is slim bedacht!




*de producten uit deze review zijn mij toegezonden om te testen